A Axencia Europea do Ferrocarril dirá se era obrigatoria a análise de riscos global
O Fiscal cre necesaria a práctica de dilixencias para ver se existía normativa xurídica e consenso técnico que obrigasen á análise global na liña Ourense-Santiago.
O fiscal do caso Alvia, Antonio Roma, expuxo ao xuíz que se dirixa ao director executivo da Axencia Europea do Ferrocarril para que este organismo determine se era preceptiva a avaliación de riscos integral na liña Ourense-Santiago, onde descarrilou un tren en xullo de 2013 ocasionando 80 mortes e máis dun centenar de feridos.
No seu escrito, que adiantou este mércores 'La Voz de Galicia', Roma toma esta decisión á vista da ratificación dos peritos, "coas súas puntualizacións, coincidencias e discrepancias".
"Resulta necesaria a práctica de dilixencias que tendan a determinar a existencia de normativa xurídica e de esixencia por razóns técnicas en relación coa obrigatoriedade de adopción dun sistema de avaliación de riscos integral previo á posta en servizo da liña LAV 082 que completase os que proceden en relación con cada un dos subsistemas que a compoñen", sinala o representante do Ministerio Fiscal.
E é que, entre a documentación que achegou Adif ao Xulgado de Instrución número 3 da capital galega, só consta a análise de risco do susbistema de control, mando e sinalización --uno dos tres subsistemas estruturais, á marxe dos funcionais--.
NUN MES
En concreto, o fiscal propuxo que o instrutor interese que "no prazo máis breve posible, en calquera caso non superior a un mes", a mencionada axencia informe sobre tres aspectos.
O primeiro deles é o relativo á "esixibilidade expresa" na data de posta en servizo da liña por parte da normativa xurídica comunitaria da realización previa dunha avaliación integral de riscos "complementaria das especificacións técnicas de interoperabilidade dos diferentes subsistemas".
O segundo é o que ten que ver co coñecemento, por parte da axencia, da existencia dun consenso técnico sobre a esixencia precisa de realización previa desa avaliación integral de riscos, "no seu caso tamén da extensión" da mesma "nos diferentes estados membro da Unión Europea".
En terceiro lugar, busca que se remitan os informes realizados pola axencia achega do motivo do accidente e os que existan, se é o caso, respecto da liña, "en particular dos subsistemas de control-mando e sinalización en terra".
De maneira complementaria, pide que o oficio se comunique á delegación europea de Eurojust e, por último, á vista do resultado de todo isto, expón citar a declarar aos responsables de analizar os riscos en documentos que determinaron a autorización da posta en servizo da liña, "tanto da UTE --unión temporal de empresas-- como de Ineco".
INFORME BRUXELAS
O informe da Axencia Ferroviaria da Unión Europea encargado pola Comisión sobre o accidente de tren de Angrois concluíu que a investigación realizada en España pola Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF) non foi independente e que nela non se abordaron "elementos clave".
O pasado xullo, Bruxelas fixo público o documento nunha reunión con representantes das vítimas e co BNG. Nel relata ao longo de diferentes puntos "as debilidades" que identifica na actuación da CIAF --organismo colexiado que se integra no Ministerio de Fomento-- en cuestións como a falta de multitude de análise sobre a liña, seguridade e o porqué de decisións tomadas.
Escribe tu comentario