Discrepancias entre os peritos xudiciais de Angrois sobre a seguridade da curva da Grandeira
O xuíz que instrúe a causa polo accidente do Alvia aprazou á semana que vén a declaración dos peritos de Renfe e do catedrático Enrique Castelo Ron.
O xuíz Andrés Lago Louro, que instrúe a causa polo accidente do tren Alvia ocorrido no barrio de Angrois, en Santiago, fai algo máis de tres anos, aprazou á semana que vén a declaración dos peritos da aseguradora de Renfe e do catedrático da Universidade de Cantabria.
A súa comparecencia ante o Xulgado de Instrución número 3 de Compostela estaba prevista para este xoves 29, a partir das 9,00 horas, pero por problemas de axenda o maxistrado pospúxoa ata o vindeiro mércores, día 5 de outubro.
Nun auto emitido o pasado 1 de setembro, Lago Louro citaba para este xoves aos peritos Frans Heijnen e James Robert Catmur --designados por QBE, a aseguradora de responsabilidade civil de Renfe Operadora--, así como ao catedrático da Universidade de Cantabria (UC) Enrique Castelo Ron --ao que o perito xudicial Juan Carlos Carballeira encargou un estudo--, para ratificar os seus informes, ofrecer aclaracións e sometelos a contradición.
No mesmo escrito, tamén pedía aclarar "se é certo que, como se alude polo informe Heijnen, existía un consenso técnico entre os expertos sobre a necesidade de protección das transicións significativas de velocidade mediante sistemas de control continuo ou puntual".
Así mesmo, acordaba incluír na causa un informe pericial complementario realizado por Heijnen e Catmur que conclúe que o risco na curva da Grandeira era 53 veces máis alto que a sinistralidade media.
DISCREPANCIAS
Por outra banda, o xuíz solicitaba aos tres peritos xudiciais --Carballeira, que é enxeñeiro de camiños; José Manuel Lamela, industrial e César Mariñas, de telecomunicacións-- que acordasen un novo informe para determinar se na mencionada curva se realizou unha avaliación de riscos adecuada.
Fontes consultadas por Europa Press confirmaron que estes peritos recibiron a notificación, na que o instrutor poñía o prazo de tres meses, para que avancen neste traballo --a pesar de que o auto do 1 de setembro foi recorrido tanto polas vítimas como polo avogado do maquinista--.
Con todo, as discrepancias que Mariñas mantén con Carballeira --o enxeñeiro de telecomunicacións si entende que decisións relacionadas coa seguridade na vía foron determinantes á hora de que se producise o sinistro, mentres que Lamela limitouse a analizar o material rodante-- dificultan a elaboración dun documento conxunto, segundo apuntaron estas mesmas fontes.
O PORRIÑO
De forma paralela, e a raíz do novo descarrilamento rexistrado na comunidade galega, a principios do mes de setembro no Porriño (Pontevedra), Carballeira e Lamela foron nomeados pola Xunta como peritos xudiciais para o esclarecemento deste sinistro.
Respecto diso, aínda non se confirmou que este último vaia a exercer como perito, a pesar de que os labores de investigación sobre a vía e no tren xa deron varios pasos e a propia xuíza autorizou xa o traslado do convoi sinistrado, con indicación de non reparar vagóns nin vías.
Escribe tu comentario