Vítimas de Angrois cren que dous dos peritos non son aptos para ditaminar sobre o risco da curva
A defensa do maquinista coincide coas vítimas e estuda propoñer que sexan os técnicos da Axencia Ferroviaria Europea os que elaboren o novo informe que solicita o Xulgado.
As vítimas do accidente do Alvia en Angrois e o avogado do maquinista que aquel día conducía o tren coinciden en que, ao seu xuízo, dous dos tres peritos xudiciais designados na causa "non están en condicións" para ditaminar sobre se se realizou a avaliación de riscos da liña Ourense-Santiago e da curva da Grandeira.
Así o afirmaron en declaracións a Europa Press o portavoz da plataforma de afectados polo sinistro ferroviario que deixou 80 mortos e máis dun centenar de feridos, Jesús Domínguez, e o letrado que defende a Francisco Garzón Amo, Manuel Prieto.
Este xoves, o titular do Xulgado de instrución número 3 da capital galega, Andrés Lago Louro, que investiga o caso tras a reapertura ordenada por Audiencia Provincial da Coruña, instou os peritos para emitir un novo informe no prazo de tres meses no que se analice, entre outras cuestións, a avaliación de riscos da liña.
"Un deles plaxiou á comisión de investigación de accidentes ferroviarios (CIAF) e o outro tamén é da Xunta; e ademais non son especialistas no tema", lamentou Domínguez, en referencia ao enxeñeiro de camiños, Juan Carlos Carballeira, e ao enxeñeiro industrial, José Manuel Lamela.
De igual maneira, Prieto opinou que "non son os máis adecuados" e avanzou que estuda, no prazo de tres días que teñen as partes para recorrer o auto, propoñer outros nomes. Na súa opinión, "o bo" sería que acudisen á sede xudicial os técnicos da Axencia Ferroviaria Europea. "Serían os idóneos como peritos, porque son os que máis saben do tema de Europa", subliñou.
"CONTENTOS PORQUE NON SE PAROU"
Con todo, o representante das vítimas manifestouse "contento" porque o caso "non se parou" e "hai movementos" na instrución.
En canto a como pensa que debería evolucionar a investigación, despois do parón estival, Domínguez aseverou que "é evidente que non se avaliou o risco", afirmación que ve avalada polo feito de que "xa se advertiu", tanto polo xefe de maquinistas como polo propio Garzón, a posteriori, o día do accidente.
"A estas alturas"
Pola súa banda, o avogado do maquinista censura que o xuíz se expoña agora "preguntar se é obrigatorio a análise de risco". "A estas alturas", apostilou.
Neste sentido, advertiu de que "a Audiencia o dá por feito", e o que cuestiona esta instancia xudicial é "se se fixo e se se fixo adecuadamente". "E que non está feito sábeo todo o mundo, porque non se achegou análise de risco á causa", concluíu.
Escribe tu comentario