Un enfermo espera 813 días por una operación de urología en el SERGAS de Santiago
El testimonio completo del afectado puede consultarse al final de esta noticia.
La Asociación de Pacientes y Usuarios del CHUS remite el testimonio de A.V.P, que dice pasó 2 años, 2 meses y 23 en la lista de espera estructural para una intervención quirúrgica de urología.
Como prueba remite una captura de pantalla del la aplicación E-Saúde en la que, efectivamente, se ve como con fecha 18 de enero llevaba ya 798 días de espera.
A.V.P. explica que todo empezó con una intervención 2016 de cuyo resultado no quedó satisfecho. Mientras el SERGAS le decía que todo estaba bien, tuvo que acudir -pagando- a la privada, donde le confirmaron que era necesaria otra operación. Cirugía que finalmente el SERGAS accedió a realizar, pero que tardó más de dos años.
¿SON CIERTAS LAS LISTAS DE ESPERAS QUE PUBLICA EL SERGAS?
Ante esta denuncia, la Asociación de Paciente saca dos conclusiones. La primera que la Xunta mintió cuando el último verano presumía que no había ningún paciente en Urología del Complejo Hospitalario Universitario de Santiago (CHUS) esperando más de 365 días para una operación, puesto en este caso por entonces la espera era casi ya de 600 días.
La segunda es que el Decreto 104/2005, do 6 de maio, de garantía dos tempos máximos de espera na atención sanitaria no se cumple. Ese Decreto establece un plazo máximo de 6 meses para ser atendido de las enfermedades, sea cual fuera su gravedad y preferencia.
RESPUESTA DE LA XUNTA
Consultada la Xunta por Galiciapress, desde la Gerencia del CHUS no se rebate los días de espera, alegando que las normas de protección de datos le impiden entrar en detalles, pero sí matiza el contexto de lo sucedido. En particular, apunta a que estamos ante unna "patoloxía que non é tempo-dependente". Es decir, que en teoría no empeora por el paso del tiempo.
Sobre la queja de la Asocaición de falsificación de las listas de espera, el SERGAS responde que "a intervención que se menciona é de cirurxia menor, polo que non se realiza en quirófano e polo tanto, tal e como indican os criterios globalmente adoptados por todos os servizos de saúde do Sistema Nacional de Salud, non computa nos datos de demora en lista de espera que se dan públicos periódicamente".
Lista de espera del SERGAS en la que señala que no había nadie de urología esperando más de un año
En lo referido a las esperas para cirugías en el CHUS, la Xunta señala que "estase a facer un importante esforzo na reducción da lista de espera, centrándose nas patoloxías máis preferentes e tempo-dependentes, xa que os anos de situación de pandemia teñen influído na actividade cirúrxica non prioritaria". Es decir que, si antes había muchas esperas, la pandemia ha agravado la situación.
TESTIMONIO COMPLETO
Este es relato del paciente remitido por la Asociación de Usuarios del CHUS:
"Son A.V.P. paciente de 36 anos, intervido en agosto de 2016 no servizo de uroloxía do CHUS dunha frenectomía, cun resultado non totalmente satisfactorio. En febreiro de 2018 volvo ser intervido para a mesma doenza, dedicíndose no propio quirófano non realizar a postectomía. O resultado segue sen ser satisfactorio. En xuño do 2019, no mesmo servizo, son intervido dunha resección transuretral de vexiga realizándose a postectomía.
Posteriormente, nas revisión realizadas nas consultas externas, conclúese que todo está ben. Non obstante, eu aprecio a simple vista que a postectomía non foi realizada correctamente. Dado que non estaba satisfeito coa valoración do resultado da operación, vinme obrigado a acudir e pagar do meu peto a un especialista privado, que me confirma que era necesaria unha nova intervención para reparar o traballo defectuoso e tapar un dos canos que deixaron abertos de máis.
Á luz deste diagnóstico, solicito consulta co especialista no CHUS e, despois de realizarme as probas necesarias, entrégame os papeis para que me inclúan en lista de espera para ser operado outra vez. Isto aconteceu o 12 de novembro de 2019, data na que entro en lista de espera estrutural e aí levo 813 días, ata o 2 de febreiro de 2022 no que son intervido novamente. Adxunto copia da lista de espera estrutural do servizo de uroloxía a 18/01/2022. Considero que esta demora atentou contra o meu dereito a ser atendido no tempo máximo previsto legalmente e supuxo, na práctica, durante máis de 2 anos, a denegación da asistencia á que tiña dereito. "
Escribe tu comentario