Os avatares políticos poñen en suspenso o inicio do curso escolar
O filósofo e experto en Educación José Antonio Marina afirma que o curso escolar 2016-2017 vai comezar cunha "incerteza" como non coñeceu "nunca" na súa "longa vida de docente".
A entrada en vigor da LOMCE, unha norma cuxo calendario de implantación culmina en teoría neste curso xunto coas 'reválidas' de ESO e Bacharelato, está pendente dos avatares políticos.
A última posibilidade é que estas probas non cheguen a realizarse tras o acordo de investidura entre Ciudadanos e PP, que contempla paralalización da súa aplicación.
Con todo, se Mariano Rajoy non obtén suficientes apoios nesta primeira sesión de investidura, alumnos e profesores deberán seguir esperando para saber se finalmente se mantén ou non o calendario de aplicación da LOMCE, xa que se abren diferentes escenarios en función de se Rajoy conseguise os apoios nunha hipotética segunda investidura, se se formase un goberno alternativo ou se celebrasen terceiras eleccións.
“TORPEZA DESCOMUNAL”
Este experto xa cualificara de "torpeza descomunal" a aprobación polo Goberno de Mariano Rajoy destas 'reválidas' a principios de agosto, "nun consello de ministros estival e en funcións".
En todo caso, para Marina, o sistema de 'reválidas' da LOMCE é "precipitado e improvisado" e sostén que a avaliación é un tema "importantísimo" que "debe facerse sistematicamente e con cabeza", que debe analizar o sistema educativo "no seu conxunto: alumnos, profesores, centros e administracións".
“ENROCAMENTOS IDEOLÓXICOS”
O tamén reitor da Universidade de Pais considera que ademais de PP e Ciudadanos, "todos os partidos deben ceder nos seus enrocamentos ideolóxicos", que "moitas veces non teñen xustificación".
"Pensar, por exemplo, que pedir calidade é de dereitas e pedir equidade é de esquerdas, e que pode haber calidade sen equidade ou viceversa, é unha simpleza", asevera o artífice do 'Libro Branco da profesión docente', encargado polo ministro Méndez de Vigo.
Sobre o pacto educativo, sinala que existen "enfrontamentos crónicos" desde finais do século XIX que impediron "sempre" a posibilidade dun acordo e advirte de que os debates entre calidade e equidade, función educativa do Estado e os dereitos dos pais, escola publica ou concertada, laica ou relixiosa "son temas ideolóxicos envellecidos e moitas veces falsos".
"A EDUCACIÓN NON INTERESA"
A pesar dos acordos puntuais como o de PP e C's, Marina advirte de que "o problema máis grave é que a educación non interesa nin aos políticos nin aos cidadáns". Lembra que nas enquisas do CIS "nunca aparece a educación entre as preocupacións dos Ciudadanos" e afirma que "os políticos pensan que a pesar das protestas puntuais todo o mundo está satisfeito e que non vale a pena facer nada".
Marina, que redactou os 'Papeis para un pacto educativo' cos mesmos colaboradores que o 'Libro Branco' lamenta que algúns partidos políticos de esquerdas, organizacións de pais e sindicatos da Plataforma Estatal pola Escola Pública negáronse a participar nos debates organizados por el para sentar as bases para un acordo.
"Negóusenos ata a lexitimidade para facer unha proposta. “É o colmo!” Temos unha democracia tan corporativa, que ao parecer só poden facer propostas os poderes constituídos: partidos, sindicatos, confederacións do que sexa", afirma.
Explica que esta actitude responde a unha idea "patrimonialista" da política e que estas organizacións senten "inmediatamente atacadas". "Partidos, sindicatos e confederacións actúan cun dogmatismo que imposibilita calquera debate. Non queren un pacto, queren o seu pacto", asevera.
Escribe tu comentario