A calidade da educación é unha preocupación que afecta a numerosos países. Os ránkings actuais entre os que destaca o temido Informe Pisa encárganse de poñer en evidencia as carencias e necesidades dos sistemas educativos nacionais ao poñelos en comparación cos que levan a cabo mellores prácticas. Un factor que pode influír con forza na calidade educativa é o grao de uso de tecnoloxía nos procesos de ensino e aprendizaxe, que en suma é unha maneira de medir o seu grao de adaptación ás necesidades dunha sociedade dixital.
Para ese efecto, Fundación Telefónica realizou un estudo para determinar cal é o nivel tecnolóxico que presenta o sistema educativo español, Prepara a túa escola para a sociedade dixital. Claves para sumarse ao cambio. Trátase dun informe baseado nunha enquisa a máis de 1.000 colexios e institutos de toda a xeografía nacional, levadas a cabo entre maio e outubro do pasado ano 2015.
A radiografía da nosa educación que mostra o traballo pon en evidencia que aínda queda un longo camiño para alcanzar a 'escola dixital', pero é verdade que gradualmente se aprecia un principio de transformación. Vaiamos por partes.
A primeira idea que nos vén á mente é que as persoas son as que guían o cambio e non as institucións. A tecnoloxía está presente en todos os ámbitos da nosa vida e é lóxico que a traslademos á nosa contorna laboral. Así, as tres cuartas partes dos docentes utilizan tecnoloxía para preparar as súas clases. Na mesma liña, case a metade dos centros comunícanse coas familias dos alumnos a través de redes sociais, e o 90% dispón dunha plataforma académica de comunicación e xestión.
Outro dato positivo é que máis da metade dos colexios e institutos utilizan os blogues como ferramenta pedagóxica e de comunicación entre docente e alumno. Apréciase tamén unha preocupación por ofrecer ao alumnado formación en navegación segura e responsable, en concreto, sobre propiedade intelectual e protección de datos.
Agora ben, na outra cara da moeda a enquisa descobre que tan só o 20% dos centros escolares concibe a tecnoloxía e innovación como un piar estratéxico e menos dun terzo manifesta que introduciu a competencia dixital nas súas clases de acordo ao currículo oficial.
E á falta de impulso institucional súmaselle a carencia de medios e infraestruturas. Un terzo das escolas non dispón dunha conexión a Internet cun ancho de banda suficiente como para levar a cabo actividades en liña cos alumnos e soamente o 10% dispón de encerados electrónicos en todas as aulas. Na cuarta parte dos colexios enquisados os alumnos soamente lle dedican unha hora á semana á tecnoloxía na aula. Finalmente, o mobile learning ou uso de teléfonos intelixentes na aula soamente está presente no 8% da mostra.
Aínda que os docentes e alumnos son na súa maioría dixitais, como habitantes dunha era tecnolóxica, aínda queda un esforzo institucional inmenso para modernizar o sistema educativo.
Escribe tu comentario