Comeza a funcionar o teléfono contra o acoso escolar
Asociacións de pais e nais cren que para solucionar os problemas nas aulas se precisa un paquete de medidas máis amplo.
O novo teléfono contra o acoso escolar 900 018 018 do Ministerio de Educación, Cultura e Deporte comeza a funcionar este martes 1 de novembro. É gratuíto, confidencial, non deixa rastro na factura e estará operativo as 24 horas do día, os 365 días do ano, segundo informou o secretario de Estado de Educación, Formación Profesional e Universidades durante a presentación desta ferramenta hai dúas semanas.
Ao outro lado da liña traballarán case unha vintena de psicólogos, traballadores sociais, xuristas e especialistas en lingua de signos en colaboración coas Forzas e Corpos de Seguridade do Estado. Estes especialistas poñerán en coñecemento da Inspección educativa cada caso e os graves derivaranse á Policía.
Isto é o que avanzou o secretario o 'número dous' de Educación o pasado 20 de outubro durante a presentación deste recurso para facer fronte ao acoso escolar e aos problemas de convivencia nas aulas, non só entre iguais, senón tamén entre alumnos e profesores.
O número cedeuno Google e, segundo Educación, é "fácil de lembrar" porque '018' identifícase coa idade dos escolares de cero a 18 anos. Ademais o Goberno non descarta que máis adiante quede nun número de tres cifras, como o que atende os casos de violencia machista, 016, aínda que para iso é necesario que o volume de chamadas sexa moi alto.
O persoal pono a empresa adxudicataria AlacaláBC, que ten un contrato co Goberno dun ano de duración por un importe de 482.635 euros. Con todo, desde o Ministerio de Educación sosteñen que o obxectivo é que se renove de forma sistemática para que non deixe de funcionar en ningún momento.
Para as persoas con discapacidade auditiva ou do fala, ponse a disposición destes usuarios un servizo de mensaxería de texto, así como a atención dun especialista en Lingua de signos por vídeo-chat ou vídeo-chamada.
O teléfono arrinca un ano despois de que o ministro Íñigo Méndez de Vigo o anunciase nunha xornadas sobre convivencia escolar convocadas por Educación. Tras a aprobación do Plan de Convivencia Escolar o pasado xaneiro, os pregos do concurso foron recorridos varias veces durante ata resolverse as deficiencias detectadas. O pasado mes de agosto, o Consello de Ministros aprobou a licitación do teléfono.
QUEIXAS DE PSICÓLOGOS E PERSOAS XORDAS
Non todos os colectivos están de acordo coa forma en que se xestou este teléfono. En concreto, o Consello Xeral da Psicoloxía alertou de que esta ferramenta pode non ser atendida por estes profesionais senón por outro tipo de titulados universitarios.
Tamén a Confederación Nacional de Persoas Xordas de España (CNSE) advertiu dos obstáculos que presenta a iniciativa de implantar o teléfono para atender casos de 'bullying' para os alumnos que padecen discapacidade auditiva, e pediu que as opcións que se poñan en marcha para o alumnado xordo non inclúan "aquelas plataformas que puidesen comprometer a súa seguridade".
"Xa existen mecanismos suficientemente testados polas propias persoas xordas que non só farían posible que os denunciantes xordos puidesen utilizar o teléfono contra o acoso escolar do mesmo xeito que o resto de denunciantes, senón que ademais asegurarían que estes puidesen recibir atención accesible tanto en lingua de signos como mediante calquera outra modalidade comunicativa que necesiten", subliña.
Outras organizacións, como a Confederación Española de Asociacións de Pais e Nais de Alumnos (CEAPA), maioritaria no ensino público, indicaron que aínda que non se opoñen a este teléfono, consideran que non é a solución ao acoso escolar ou os problemas de convivencia nas aulas, senón que ten que formar parte dun paquete de medidas máis amplo.
OBSERVATORIO DE CONVIVENCIA ESCOLAR
"Onde está a prevención do ministerio? Onde están os plans de convivencia?", preguntouse o presidente de CEAPA, José Luis Pazos, que denunciou que desde 2011 non se convocou o Observatorio para a Convivencia Escolar, creado en 2007 polo Goberno socialista. Tampouco o departamento de Educación conta con datos actualizados sobre a incidencia deste problema no sistema educativo, xa que os últimos son de 2010.
Precisamente, sobre a configuración deste Observatorio de Convivencia Escolar, o 'número dous' de Educación dixo na presentación do teléfono contra o acoso que este departamento está a estudar a posibilidade de reducir os seus membros para que sexa máis operativo. Segundo o decreto que o regula, superan os 70.
O Observatorio presídeo o ministro de Educación de quenda e está integrado por membros do departamento de Educación, das 17 comunidades autónomas, Federación Española de Municipios e Provincias, sindicatos de ensino, patronais de centros privados e concertados, asociacións de pais de alumnos, organizacións de estudantes, personalidades de recoñecido prestixio, representantes doutros ministerios e secretarías de Estado e de defensores do Pobo estatal e autonómicos.
Con todo, a norma establece unha Comisión Permanente formada por 21 membros que prevé que se reúna polo menos dúas veces ao ano con carácter ordinario. Con todo, esta tampouco se convocou. Segundo Pazos, ao ministerio "interésalle falar de acoso, coma se este fose o principal mal da educación en España, e non de convivencia".
"Non convocar o observatorio porque está formado por demasiadas entidades é só unha escusa", asegurou o presidente de CEAPA, que lembrou que o Consello Escolar do Estado pediulle "de maneira reiterada" ao departamento que agora dirixe en funcións Méndez de Vigo que o convoque.
Escribe tu comentario