O ensino das Matemáticas Aplicadas ás Ciencias Sociais en 2º de Bacharelato non se basea en que os alumnos adquiran habilidades para a resolución de problemas da vida cotiá porque os docentes adaptan os contidos á superación da proba de acceso á Universidade, segundo un estudo elaborado pola Universidade de Oviedo.


Os resultados deste traballo, publicados na revista 'Plos One', teñen unha "importancia crucial" de fronte ao deseño das novas avaliacións que substituirán á PAU e cobran actualidade tras coñecerse os últimos resultados do informe PISA de competencia matemática, segundo os investigadores.


Así mesmo, conclúen que a influencia da PAU nesta materia é "notable" xa que implica unha redución do uso de metodoloxías activas e unha utilización en clase de exercicios moi similares aos que figuran no exame final.


"O ensino expón así poucas situacións problemáticas, unha mínima toma de decisións e pouca interpretación da solución no seu contexto real ou cotián", advirten, para engadir que os profesores recoñecen que se esta proba de acceso á Universidade non tivese un formato "tan ríxido", dedicarían máis tempo aos contidos que actualmente apenas traballan.


"EXERCICIOS MOI REPETITIVOS"


A primeira parte do estudo analiza as probas PAU de Matemáticas Aplicadas ás Ciencias Sociais desde a implantación do novo currículo LOE en Asturias, Andalucía, Madrid e País Vasco durante cinco cursos (2009-2014). Para iso, os autores estudaron 154 exames cun total de 628 exercicios.


Na segunda, o traballo céntrase nas prácticas de 51 profesores de Matemáticas de Asturias para determinar a posible influencia que a a Selectividade exerce nas súas clases.


Os principais resultados da investigación apuntan que a PAU xera en Matemáticas Aplicadas ás Ciencias Sociais unha redución do currículo real, o que se traballa día a día na aula, fronte á amplitude do currículo oficial, o que fixa a Administración educativa.


Ademais, os exercicios desta materia son "moi repetitivos", o que axuda aos estudantes e profesores a planificar as probas pero co obxectivo de aprender unicamente para o exame, esquecendo aspectos clave como a resolución de problemas.


En xeral, o peso determinante destes exercicios repetitivos reduce o papel do profesorado como axente esencial na adquisición de competencia matemática por parte do alumnado e dificulta enormemente o paso dun modelo de avaliación de contidos matemáticos a unha avaliación da competencia matemática.


O estudo aprecia, con todo, algúns avances con respecto a investigacións anteriores, especialmente no bloque dedicado a Estatística e Probabilidade onde aparecen con maior frecuencia que en Cálculo e Álxebra problemas da vida real e cotiá.

POWERED BY BIGPRESS