A subida dos impostos especiais que gravan o tabaco e o alcol entran este mesmo sábado en vigor, tras a publicación no Boletín Oficial do Estado (BOE) do real decreto de medidas tributarias, que contempla un incremento destes tributos de entre o 2,5% e o 5%.
De acordo co real decreto, desde este mesmo sábado o consumo de alcol e tabaco estará gravado cun imposto máis elevado, despois de que o Goberno aprobase onte en Consello de Ministros estes incrementos, que reportarán ás arcas públicas uns 150 millóns de euros (100 por tabaco e 50 por alcol).
7.500 MILLÓNS MÁIS
O Goberno fixou en 118.337 millóns de euros o límite de gasto non financeiro do Estado para 2017, coñecido como teito de gasto, exactamente a mesma cifra que o finalmente executado este ano, e aprobou unha subida fiscal para recadar o próximo ano 7.500 millóns de euros máis.
Ao termo da reunión do Consello de Ministros, Montoro explicou que este aumento dos ingresos tributarios é necesario para cumprir co déficit do 3,1% para o ano que vén, dado que hai aforros que se produciron en 2016, como os menores intereses da débeda, que "non vai ser fácil que se reproduzan en 2017".
Devandito isto, especificou que o aumento do Imposto sobre Sociedades e dos impostos especiais sobre o alcol e o tabaco aprobouse mediante un real decreto, que o Goberno espera que se ratifique o próximo 15 de decembro e que por tanto entre en vigor a mediados de decembro.
Concretamente, o real decreto contempla elevar a fiscalidade do Imposto sobre Sociedades en 4.300 millóns de euros, xunto cun incremento de 350 millóns de euros polo aumento dos impostos especiais sobre o alcol e o tabaco.
Outros 200 millóns máis se ingresarán en 2017 polo novo imposto ás bebidas azucradas, que non se incluíu no real decreto, porque se aprobará mediante un proxecto de lei que o Goberno quere pactar cos grupos parlamentarios, polo que Montoro non quixo especificar cal será a porcentaxe da nova taxa, aínda que a Organización Mundial da Saúde propón unha porcentaxe do 20%. En opinión do ministro, trátase dun instrumento para loitar contra a obesidade e non ten un afán recadatorio.
Para lograr a devandita recadación adicional no Imposto sobre Sociedades, coa que o Goberno espera elevar os ingresos totais deste imposto ata a contorna dos 25.000 millóns de euros en 2017, limitarase a compensación de bases impoñibles negativas e recortaranse certas deducións relacionadas coa dobre imposición de dividendos, entre outras. En total, uns 4.300 millóns de euros máis.
En canto ao imposto sobre o tabaco, adecuarase o sistema actual de dobre mínimo ás recomendacións da UE e incrementarase o tipo específico fronte ao 'ad valorem', á vez que se eleva o nivel mínimo de imposición: no caso dos cigarros sobe un 2,5% e para a picadura de lear, un 6,8%.
O imposto ao alcol, pola súa banda, incrementarase un 5% para as bebidas de alta gradación --quedan fóra a cervexa e o viño-- e afectará tanto á imposición da Península como das Illas Canarias.
REFORMA DA IMPOSICIÓN AMBIENTAL
Tamén en materia fiscal o Executivo prorrogará en 2017 o Imposto sobre o Patrimonio e actualizará os valores catastrais no Imposto sobre Bens Inmobles (IBI), á vez que se compromete a aprobar unha reforma da imposición ambiental para o ano 2017, de acordo coas recomendacións da Comisión Europea.
En materia de loita contra a fraude, os cambios aprobados tamén se incluíron no real decreto que entrará en vigor a mediados de decembro. En concreto, aprobouse a rebaixa a 1.000 euros do límite de pago en efectivo, así como á obrigatoriedade para unhas 60.000 empresas (que achegan o 80% da facturación de IVE) de informar das facturas de IVE en tempo real, coa finalidade de que o sistema estea plenamente operativo a mediados de 2017.
Igualmente, aprobouse o endurecemento dos adiamentos de pago de débedas coa Axencia Tributaria, xa que, segundo o ministro, actualmente os mercados están "abertos" e as ofertas de crédito están a facerse a tipos "accesibles", polo que "non ten xustificación que sigan financiándose a cargo da Facenda Pública".
SENDA DE DÉFICIT E DÉBEDA PÚBLICA
Por último, en canto ao teito de gasto para 2017, que supón uns 5.000 millóns de euros menos que o aprobado para este ano pero o mesmo que o executado, situarase en 118.337 millóns de euros, unha cifra que, segundo o ministro permitirá reducir o déficit ao 3,1% o próximo ano, un recorte duns 16.000 millóns de euros respecto ao déficit do 4,6% para este ano.
En canto á senda de estabilidade, o déficit público baixará ao 2,2% en 2018 e ao 1,3% en 2019, co que España sairá dentro de dous anos do procedemento de déficit excesivo. "É un paso cualitativo de enorme importancia que España salga do procedemento de déficit excesivo, aínda que sexa unha meta volante antes de chegar ao equilibrio orzamentario", engadiu o ministro.
En canto á evolución da débeda pública, as previsións do Goberno contemplan unha cifra do 99,4% para este ano, que baixará ao 99% en 2017. A partir de aí, o Goberno contempla baixadas máis significativas como consecuencia da redución do déficit e do crecemento económico, co que espera que baixe ao 97,7% en 2018 e ao 95,4% en 2019.
CRECEMENTO DO 2,5%
Ademais, o Consello de Ministros aprobou este venres a actualización do cadro macroeconómico para o período 2016-2019, que remitirá a Bruxelas a próxima semana e que prevé un crecemento medio da economía española do 2,5% ata o ano 2019, cunha taxa de paro que baixará ao 12,8% a finais dese ano, cando se superará a barreira dos 20 millóns de ocupados.
Así o anunciou o ministro de Economía, Industria e Competitividade, Luís de Guindos, na rolda de prensa posterior ao Consello de Ministros, no que se aprobou a actualización do cadro macroeconómico, que actualiza o proxecto provisional remitido a Bruxelas o pasado 15 de outubro.
Guindos asegurou que as proxeccións aprobadas son "prudentes", xa que o Goberno trata de que "posteriormente a realidade exceda para ben as proxeccións" incluídas no cadro macroeconómico, tal e como ocorreu nos últimos anos, aínda que o "máis importante" é a previsión de exceder os 20 millóns de ocupados en 2020.
INFLACIÓN DO 1,5%
A actualización do cadro macroeconómico baséase nunha estimación dunha inflación "moi reducida", de en torno ao 1,5%, e o mantemento do superávit externo da balanza de pagos en torno ao 2% en 2016, que se manterá nese valor nos anos sucesivos.
Pola súa banda, o crecemento do consumo privado reducirase do 3,4% deste ano, ao 2,7% en 2017, e ao 2,5 e o 2,4% en 2018 e 2019, mentres que o investimento manterase en taxas próximas ao 3,5% desde 2017, cunha contribución positiva tanto dos bens de equipo, como da construción.
Igualmente, o Executivo estima que as vendas de bens e servizos españois ao exterior crecerán durante todo o período a taxas próximas ao 6%, á vez que o ritmo de crecemento das compras ao exterior estabilizarase tamén por baixo do 6%, en consonancia coa evolución da demanda interna.
Durante estes catro anos, a economía española rexistrará unha capacidade de financiamento con respecto ao resto do mundo manterase por encima do 2% do PIB, e a débeda española a 10 anos situarase no 1,7% do PIB este ano, do 1,9% en 2017 e incrementarase ao 2,2% e ao 2,5% en 2018 e 2019.
PARO DO 12,8% EN 2019
Ademais, o Executivo prevé a creación de case dous millóns de empregos no período 2016-2019, o que permitirá superar os 20 millóns de ocupados en catro anos, un obxectivo tamén "perfectamente factible", que reducirá a taxa de paro ata o 12,8% a finais de 2019.
Isto supón 8,1 puntos menos que a taxa actual e situaría a porcentaxe de parados sobre poboación a activa no nivel máis baixo desde o inicio da recesión, na que se chegou a alcanzar un paro do 26,9% a finais do ano 2013, lembrou De Guindos.
Así, a taxa de paro reducirase de forma progresiva, uns dous puntos por ano. En concreto, baixará ao 18,4% este ano, exercicio que finalizará con 4,2 millóns de desempregados en termos de EPA e 18,64 millóns de ocupados, e baixará ao 12,8% en 2019, cando o número de desempregados situarase en 2,9 millóns e o de ocupados excederá a barreira dos 20 millóns.
Estas cifras alcanzaranse cunha evolución da creacion de emprego que manterá un ritmo de crecemento medio anual próxio ao 3% este ano e en torno ao 2,5% nos tres exercicios seguintes en termos de contabilidade nacional.