Mercadona e os seus interproveedores investiron 1.259 millóns de euros no últimos catro anos (2012-2015) en innovación e infraestruturas, segundo se desprende do estudo 'O valor da innovación conxunta', realizado polo Instituto Cerdá.
Entre os interproveedores da cadea figuran varias empresas da rexión, como Cidacos, Font Agudes, Ovos Guillén, Incarlopsa, Martínez Loriente, Cebolas Tara, Champinter, Agrícola Perichan, Mercomancha, Ramafrut ou Schreiber Foods.
En concreto, os 90 dos 125 interproveedores da firma presidida por Juan Roig, entre os que figuran Hacendado, Deliplus, Bosque Verde e Compy, investiron neste período 377,5 millóns de euros en innovación (85,5 millóns de euros en novos produtos e 292 millóns de euros en novos procesos), e 882 millóns de euros en infraestruturas (novas fábricas e liñas de produción) cunha media de 5,41 millóns por ano.
Este investimento traduciuse no lanzamento de 580 novos produtos, dos que o 42% non existían previamente no mercado, mentres que o resto de esforzos centráronse na reformulación e mellora continua de produtos xa existentes.
Mercadona cifrou o retorno económico deste esforzo innovador en 725 millóns de euros en 2015, o que representa unha media do 13% da cifra de negocio total dos interproveedores analizados.
Desta forma, a aposta pola innovación destes fabricantes é sete veces superior á do sector, cun 96% de participación dos mesmos fronte ao 13% das compañías españolas en xeral.
O 82% DOS PRODUTOS LANZADOS TEN ÉXITO
O estudo reflicte que o persoal dedicado a I+D incrementouse nun 80% de 2012 a 2015, ata representar o 2,84% do persoal medio, cifra que supón o dobre da industria de alimentación e bebidas, segundo os datos do Instituto Nacional de Estatística (INE). En total, os interproveedores destinaron 1.094 persoas para desenvolver máis de 351 liñas na innovación.
O informe mostra que o 82% dos produtos lanzados por Mercadona teñen éxito, é dicir permanecen máis dun ano no lineal, unha cifra superior ao 24% que rexistra o sector da alimentación e das bebidas, segundo os últimos datos dispoñibles da consultora Nielsen.
Neste período, o 79% dos interproveedores de Mercadona realizaron un total de 347 innovacións de proceso, para o que investiron 292 millóns de euros.
MERCADONA CONSIDERA "VITAL" A INNOVACIÓN
A xerente de 'retail' do Institut Cerdà, Yolanda Cerdà, reiterou que estes datos poñen de manifesto "o compromiso de Mercadona e os seus interproveedores coa innovación". "Acredita que o modelo de Mercadona proporciona un marco de colaboración ao longo da cadea de distribución que permite coñecer ao máximo as necesidades do cliente final, o xefe. Innovar é ter ao cliente como faro", subliñou.
Pola súa banda, o director xeral de relacións externas de Mercadona, Juan Antonio Germán, subliñou que a "innovación é vital" no proceso para diferenciarse dos seus competidores. "A clave é estar a pensar no 'xefe' e de sorprendelo cada vez que vaia ao supermercado", sinalou.
Germán destacou a importancia dos 12 centros de co-innovación cos que conta a compañía para testar neles os produtos cos consumidores para saber os seus gustos e polos que pasan unha media de 5.500 clientes por ano. "Isto permítenos lanzar produtos exitosos ao mercado. A clave do éxito é a colaboración entre todos, fabricantes e clientes, pero sobre todo ter ao 'xefe' no foco de todas as decisións", recalcou.
Mercadona pechou 2015 cunha facturación de 20.831 millóns de euros, un 3% máis que o ano anterior, e un beneficio de 611 millóns de euros, un 12% máis e conta con máis de 1.600 supermercados repartidos polo territorio nacional.