O sistema de transporte público de viaxeiros por estrada baixo demanda empezará a implantarse nalgunhas concesións en Galicia en agosto do ano que vén, segundo avanzou a conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez.
Vázquez visitou este luns en Valladolid o centro virtual que xestiona este servizo en Castela e León, para coñecer 'in situ' esta experiencia, pioneira en España e que leva xa varios anos funcionando.
"En Galicia estamos realmente moi interesados", destacou a conselleira, en declaracións aos xornalistas na sede que a empresa GMV ten no parque tecnolóxico do capital castelán leonesa.
Consciente de que as realidades de ambas as comunidades son "parecidas", pola dispersión poboacional e o envellecemento, aínda que "non exactamente iguais", a titular de Infraestruturas mostrouse convencida de que esta iniciativa "vai servir de exemplo e axuda" ao Goberno galego.
"MATERIA PENDENTE"
Un Executivo, o de Alberto Núñez Feijóo, que xa iniciou, segundo lembrou Ethel Vázquez, un plan de modernización e reordenación do transporte público de viaxeiros por estrada, e que fixa para agosto de 2017 a primeira fase, coas primeiras experiencias en materia de transporte a demanda.
Nestes momentos empezáronse seis estudos e o obxectivo é que a segunda etapa se culmine en decembro de 2019, para a principios de 2020 contar xa cun novo mapa que responda a unha "materia pendente" en Galicia: alcanzar o "máximo de cobertura" no medio rural.
UN EURO POR VIAXE
Pola súa banda, o responsable de Fomento de Castela e León, Juan Carlos Suárez-Quiñones, subliñou que o propósito desta modalidade de transporte a demanda é a "garantía" de acceso aos servizos públicos no rural.
Suárez-Quiñones resaltou o "prezo social", de 1 euro por viaxe, que ten este servizo, co que os usuarios, previa cita a través dunha chamada telefónica, acoden á súa cita co médico, desprázanse para realizar trámites burocráticos nas cabeceiras de comarca ou van ata os seus centros de estudo.
O baixo custo implica un déficit duns 6 millóns de euros anuais que cobre a Xunta, segundo chamou a atención o conselleiro.
De acordo cos datos que achegou o conselleiro, este sistema deu servizo de autobús --ou de taxi, nalgunhas ocasións-- a 3.558 núcleos de poboación que non o tiñan, vehículos que realizan 2,5 millóns de quilómetros en lugar dos 11,5 millóns que se farían en caso de non estar implantada esta modalidade, co aforro que iso supón en combustible (unha diminución de emisións, segundo os seus números, en 10.000 toneladas de dióxido de carbono cada exercicio).
Nesta procura por "economizar" e por manter o "compromiso" co medio ambiente, pero tamén para fixar poboación nos pobos, o titular da consellería enmarcou este "caso de éxito", no que están interesados, segundo dixo, Hungría, Portugal e Chile, entre outros países.
Agora traballan xa en "seguir mellorando", coa incorporación de aplicacións móbiles e a implementación de "algunha ruta máis" e a vista posta en chegar ao "100 por 100 da poboación".
Preguntado por se no seu día --a experiencia arrincou en 2004-- existiron reticencias por parte do sector privado, indicou que este "ten que acomodarse" e "adaptarse", e que ademais os taxis locais seguen tendo negocio, tamén mediante contratos coas propias operadoras.