Obras de desdobramento do corredor.
O peche ao tráfico do tramo do Corredor do Morrazo entre Rande e a ligazón de Meira supuxo o desvío pola localidade de Moaña duns 14.000 vehículos ao día, co que nas horas punta de maior intensidade de tráfico xéranse grandes atascos. Ante iso, o Goberno local pediu "paciencia" e propuxo alternativas para tratar de reducir o número de vehículos.
A alcaldesa, Leticia Santos, trasladou a Europa Press que no concello van "soportando" a situación "o mellor" que poden ante unha situación "bastante complicada", pero que consideran inevitable para acometer as obras de desdobramento do Corredor do Morrazo en Autovía garantindo "a seguridade".
Tal e como remarcou, Moaña dispón da única vía que une Rande co corredor, polo que os vehículos só poden transitar pola vía convencional (PO-551) e transcorrer pola localidade desde Domaio ata Meira, onde se volve a abrir o corredor. Así as cousas, indicou que tratan de "regular" o tráfico pero "hai un problema de capacidade da vía".
"O que estamos a recomendar é que os que se dirixan ou veñan de Cangas ou Bueu suban en Meira á EP-1102 que conecta co corredor", indicou, xa que con iso conséguese que os vehículos eviten o centro urbano máis céntrico de Moaña. "A fluidez moito maior. É a única maneira de desconxestionar o tráfico", selou.
En todo caso, recomendou aos usuarios que teñan "paciencia" e que sexan "responsables". "Debemos selo sempre, pero máis agora, e non deixar o coche obstaculizando un carril ou en paradas de autobús, porque impide máis o tránsito", insistiu, antes de pedir á xente que evite horas puntas e salga cara ao seu destino con antelación.
Igualmente, propuxo que as persoas compartan automóbil para reducir o número de vehículos circulando e que "na medida do posible" utilicen o transporte público, un obxectivo para o que desde Moaña e Cangas pediron á Xunta a ampliación do servizo público tanto por vía marítima como por estrada.
"COLAPSO"
Fontes da Policía Local referedaron que o tráfico urbano está "colapsado" desde a entrada da localidade, sendo maior o atasco polas mañás --xa desde as 8,00 horas-- en sentido Vigo e polas tardes --desde as 17,30 horas-- en sentido Cangas.
Tal e como manifestaron, neste contexto está a optarse por desviar o tráfico no cruzamento de Meira de volta cara ao corredor --en dirección Cangas e Bueu-- para tratar de reducir as retencións. "Pouca alternativa hai", recoñeceron, antes de recomendar aos condutores que saian antes e se fagan á idea de que tardarán máis en chegar ao seu destino.
As retencións prodúcense desde que ás 10,00 horas deste mércores se procedeuao peche da vía, que permanecerá así ata o próximo 20 de decembro para avanzar nas obras da autovía "coas máximas condicións de seguridade".
"AUTÉNTICO EXPERIMENTO"
En relación co desdobramento, a Plataforma en Defensa dos Montes do Morrazo remarcou que esta obra, que considera "un auténtico experimento sen fundamento técnico", "vai facer comprobar á poboación os efectos negativos non só deste peche temporal, senón da propia construción do corredor", que supuxo "un notable incremento do tráfico rodado e motorizado", así como da "contaminación acústica e atmosférica".
Así mesmo, o colectivo advertiu de que o proxecto do desdobramento é "unha obra sen encaixe legal, moi custosa e insustentable e cun enorme e irreversible impacto ambiental no territorio", que ademais entende que "contribúe a incrementar un modelo de transporte privado que ten unha gran pegada ecolóxica", polo que reclamou a súa paralización.
Neste marco, considerou que as alternativas da Xunta e do Concello de Moaña como promover a utilización do transporte público metropolitano "non son máis que un parche", porque aínda que é unha medida "en principio moi positiva, só se vai a aplicar de forma provisional ata o mes de xaneiro".
Ademais, advertiu de que utilizar a vía convencional da PO-551 desde Meira ata Domaio "pode ser moi problemático" porque se trata dun tramo "aberto a viarios veciñais e de gran inseguridade nos últimos anos" e onde "a posibilidade de reducir a exposición do semáforo en vermello para dar máis fluidez acrecentaría ao mesmo tempo a desprotección dos viandantes".