Vítimas de Angrois piden que o informe sobre o risco da curva o elaboren expertos europeos
Tamén solicitan de novo que as conclusións da CIAF sexan retiradas da causa, ante a negativa do instrutor.
A defensa da plataforma de vítimas polo accidente do tren Alvia en Angrois en xullo de 2013 reclamou ao xuíz Andrés Lago Louro, que instrúe a causa tras ordenar a Audiencia Provincial da Coruña a súa reapertura, que sexa un experto da Axencia Ferroviaria Europea o que emita un novo informe pericial relativo á avaliación de riscos na liña Santiago-Ourense, onde se produciu o sinistro.
O avogado da asociación alega que "o apropiado sería designar peritos expertos na devandita materia", despois de que o maxistrado, titular do Xulgado de Instrución número 3 da capital galega, instase a tres peritos da Xunta á elaboración dunha nova peritaxe centrada na avaliación do risco na curva da Grandeira.
O representante das vítimas propón solicitar á Axencia Ferroviaria Europea "que designe un perito experto en avaliación de riscos para a práctica da proba pericial acordada".
De non ser así, "alternativamente", expón "que se nomee para a elaboración do devandito informe pericial a uns peritos expertos en avaliación de riscos".
INFORME DA CIAF
A maiores, a defensa da Plataforma Vítimas Alvia 04155 reitera a demanda de "eliminación" do procedemento do informe da comisión de investigación de accidentes ferroviarios (CIAF), despois da valoración que este recibiu por parte, precisamente, da Axencia Ferroviaria Europea.
"Foi criticado e posto en dúbida pola máxima autoridade europea na materia, non só pola deficiencia do mesmo, senón tamén, e máis importante, pola falta de parcialidade dos que elaboraron devandito informe", lembra sobre o devandito documento, e incide en "a gravidade" desa "falta de parcialidade".
DEFENSA DO MAQUINISTA
A defensa de Francisco Garzón Amo expón nun escrito que o apropiado sería solicitar á Axencia Ferroviaria Europea "o seu auxilio para que facilite á causa dous peritos, que se unan ao señor Mariñas --o considerado ata agora como único perito independente--".
Se non, propón que "se proceda á designación, mediante insaculación, de dous peritos coa cualificación e experiencia en materia de avaliación de riscos no sector ferroviario que se unan ao Sr. Mariñas".
Tras apuntar que "o desexable é que os referidos peritos de maneira voluntaria e honorable puxesen en coñecemento do xulgado o feito de que non reúnen os coñecementos técnicos suficientes para realizar a nova pericial", o avogado admite que dubida de que "o fagan ao ser impostos de maneira obrigatoria pola Xunta de Galicia".
Segundo explica, para este labor é precisa "unha cualificación profesional de experto en materia de factor humano", o que, segundo delimita a Axencia Ferroviaria Europea, require de dous criterios que ningún dos dous peritos cumpre --titulación e experiencia profesional--.
Respecto diso, Prieto chama a atención sobre que dita axencia "dispón dunha lista de expertos na materia cuxa pericial se interesa".
Escribe tu comentario